Instanties

Dierenbelangen organisaties

Online is er steeds meer informatie beschikbaar over o.a. dierproeven, proefdiervrije innovatie, onderzoeken en gezondheidszorg. Welke informatie klopt en is te vertrouwen? Om de zoektocht naar de juiste informatie wat makkelijker te maken heeft de SID hieronder een overzicht gemaakt van organisaties die de belangen van dieren behartigen.

Animal Rights

Met onthullende undercoverbeelden, goed onderzoekswerk, sterke argumenten, levensreddende acties en krachtige petities is Animal Rights een ware stem voor de allerzwaksten in de maatschappij.

Dierenbescherming

De Dierenbescherming heeft als ideaal dat de mens in de samenleving duurzame invulling geeft aan welzijn, gezondheid en integriteit van ieder dier. We beschermen dieren door het verlenen van noodhulp, het handhaven van welzijn en het beïnvloeden van de samenleving.

Dierenambulance

Een dierenambulance zorgt voor het welzijn van zowel huisdieren als wilde dieren, en heeft zodoende aan de ene kant een sociale functie, aan de andere kant een natuurbeschermingsfunctie.
Klik hier voor meer informatie.

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA)

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) richt zich op het vaststellen en beschermen van dierenrechten. Dieren zijn niet van ons om te eten, te dragen, te gebruiken voor experimenten, te gebruiken voor vermaak of te mishandelen op welke manier dan ook.

Dierencoalitie

De Dierencoalitie, Samenwerkende Dierenwelzijnsorganisaties Nederland (voorheen CDON) is een samenwerkingsverband van zeventien dierenbeschermingsorganisaties op het gebied van politieke belangenbehartiging.