Oproep: sluit je aan bij de Transparantieovereenkomst Dierproeven

• 20 december 2021

Op 2 november jl. hebben vijftien organisaties die betrokken zijn bij dierproeven in Nederland de Nederlandse Transparantieovereenkomst Dierproeven ondertekend. Sindsdien zijn hebben vijf andere organisaties zich ook aangesloten en de Transparantieovereenkomst Dierproeven ondertekendOnderstreept u het belang van goede en transparantie communicatie over proefdieronderzoek? Sluit u dan aan bij het rijtje ondertekenaars:

Amsterdam UMC, Biomedical Primate Research Centre, Charles River Laboratories Den Bosch B.V., Envigo RMS B.V., Erasmus Universitair Medisch Centrum, Herseninstituut, Hubrecht Institute, Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen, Leiden Universiteit, Leiden Universitair Medisch Centrum, Nederlands Instituut voor ecologie, Nederlands Kanker Instituut, Radboudumc, Radboud Universiteit, Rijksuniversiteit Groningen, TNO, Universiteit Maastricht, Vereniging Sportvisserij Nederland, Vrije Universiteit Amsterdam en Wageningen University & Research.

Doel
Het doel van de Transparantieovereenkomst is een opener en transparanter klimaat te creëren rondom dierproeven, een onderwerp dat doorgaans tot felle discussies leidt in de samenleving, de media en de politiek. Omdat dierproeven zo gevoelig liggen, is goede communicatie in de juiste context essentieel. Het is wettelijk bepaald dat Nederlandse onderzoeksinstellingen informatie verstrekken over de dierproeven die ze doen, maar deze informatie is niet altijd voor iedereen toegankelijk en te begrijpen.

Contact
Meer informatie over de overeenkomst kunt u hier vinden. Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met info@informatiedierproeven.nl.