Informatie over chemische stoffen

• 21 mei 2019

De website waarzitwatin.nl is een initiatief van het RIVM, VeiligheidNL en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Op deze website kun je eerlijke en actuele informatie over chemische stoffen in dagelijkse producten vinden. Zit er asbest in tampons? Krijg je kanker van deodorant? Zijn natuurlijke stoffen en producten echt beter voor je? Op dit soort vragen geeft de nieuwe website antwoord.

De nieuwe website geeft informatie over ongeveer 50 alledaagse producten en ruim 100 chemische stoffen. Je kunt opzoeken hoe je op een juiste manier met chemische stoffen moet omgaan die in alledaagse producten zitten. Waarzitwatin.nl geeft tips, adviezen en mogelijke alternatieven en benoemt voorzorgsmaatregelen. Ook ontkracht de website terugkerende geruchten over bepaalde producten.

Alle producten die je in Nederland in de winkel of online koopt moeten voldoen aan de wettelijke eisen. Toch kun je als consument nog vragen hebben over de veiligheid van chemische stoffen in producten.

Op de website van NCV kun je veel informatie over ingrediënten in cosmetica vinden. Waarzitwatin.nl is een hele interessante aanvulling voor consumenten die informatie over chemische stoffen in andere producten zoeken. De website waarzitwatin.nl wordt de komende jaren uitgebreid met meer producten en chemische stoffen.

Bron: Nederlandse Cosmetica Vereniging